Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Λέβητες Aalborg .Πρόβλημα στο pick up sensor του flow meter

Για αυτούς που δεν γνωρίζουν να θυμήσω ότι το flow meter εκτός από το να μας δίνει την κατανάλωση του λέβητα είναι συνδεδεμένο μέσο προγράμματος και με το πόσο θα ανοίξει το αυτόματο επιστόμιο που ελέγχει την παροχή του πετρελαίου στον λέβητα.

Όταν ο λέβητας βρίσκεται σε λειτουργία ανάλογα με την παροχή που διαβάζει το flow meter και ανάλογα με τις απαιτήσεις για ατμό ανοίγει ή κλείνει κατα κάποιο ποσοστό επί της εκατό το επιστόμιο παροχής πετρελαίου στον καυστήρα έτσι ώστε και να έχουμε την τελειότερη δυνατή καύση και ο ατμός να παραμένει στα επιθυμητά επίπεδα.

Στο flow meter φθάνοντας το πετρέλαιο με πίεση γύρω στα 25 bar από την αντλία booster των λεβήτων και παιρνόντας μέσο αυτού, στρέφει τα κατάλληλα τοποθετημένα στροφεία , στον άξονα των ενός εκ των δυο στροφείων βρίσκεται κατάλληλα τοποθετημένος ειδικός μαγνήτης ο οποίος θα στρέφει με την ταχύτητα περιστροφής του άξονα. Το pick up sensor μετράει κατα κάποιο τρόπο τις περιστροφές του άξονα και μέσο υπολογισμών καταφέρνουμε να έχουμε την παρόχή του πετρελαίου που φθάνει στο oil flow regulation valve.
Τι θα συμβεί τώρα αν αυτό το pick up sensor παρουσιάσει πρόβλημα κάτι που συμβαίνει κάθε 6-10 μήνες ( οπότε και αντικαθίσταται) ;
Αυτό που μέχρι σήμερα έχω αντιμετωπίσει είναι να δείνει ένδειξη μηδενικής παροχής οπότε το πρόγραμμα του λέβητα για να ανταπεξέλθει να ανοίγει κατα 100%  το oil flow regulation valve παρόλα αυτά εξακολουθούμε να έχουμε μηδενική παροχή σαν ένδειξη οπότε μεσολαβούν οι δικλείδες ασφαλέιας του λέβητα και ο λέβητας δεν ξεκινά.
Αν έχουμε στο πλοίο spare pick up sensor το αντικαθιστούμε και το πρόβλημα τελειώνει εδώ. Αν για κακή μας τύχη δεν υπάρχει τότε λογικά θα επικεντρωθούμε στον Νο2 λέβητα . Προσοχή όμως στο εξής : Το δίκτυο πετρελαίου των 2 λεβήτων είναι κοινό , και υπάρχει κάπου κοντά στις αντλίες booster ένα αυτόματο επιστόμιο που ρυθμίζει την πίεση του πετρελαίου στο δίκτυο ( γύρω στα 25 bar ) αν το oil flow regulation valve στο Νο1 λέβητα έχει μείνει πλήρως ανοικτό τότε το πετρέλαιο θα επανακυκλοφορεί στο δίκτυο του Νο1 με αποτέλεσμα το αυτόματο επιστόμιο ρυθμισης της πίεσης να έχει κλείσει εντελώς και παρόλα αυτά να μην ανεβαίνει η πίεση στα επιθυμητά επίπεδα. Η λύση είναι προφανής για να λειτουργήσει έστω και ο ένας λέβητας πρέπει να περιορίσουμε αναλόγως το χειροκίνητο επιστόμιο επανακυκλοφορίας στο Νο1 λέβητα . Προσοχή μην το κλείσουμε εντελώς γιατί κινδυνεύει να παγώσει το fuel στο δίκτυο .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου